Stati jos.
Inainte de toate, raspundem Dlui Voicu din Dropeta Tg.
Magurele care ne-a scris pe adresa reactiei: aveti dreptate, asa cum sorvet se
citeste sorveci, Internet se zice Interneci. Dl Voicu castiga un garoto.
Mezelev, astazi vom vorbi despre marketing, dupa care va
scot la tabla sa vedem daca s-a lipit ceva.
Brazilia este o tara foarte dezvoltata si nu s-a sfiit sa
copieze de la americani cele mai eficiente metode de a prosti consumatorii, cu
success remarcabil.
Dupa lactoza, grasimi trans-grase si “bad cholesterol”,
zilele astea bantuie psihoza glutenului – ucigasul din umbra pizzei. Sucuri,
uleiuri, fripturi, nimic nu scapa de fantoma glutenului. De exemplu am pe masa
o apa plata pe care scrie mare ca e fara gluten. De cand a aflat, Dra Pusha s-a
auto-diagnosticat cu intoleranta (pe ea si inca doua vecine mai ursuze).
Pe de alta parte, brazilienii au fost destul de creativi sa
inventeze propriile lor strategii de marketing, de exemplu pentru a denumi
automobilele la mana a doua:
-
Romanii si francezii o rezolva cu “de ocazie” – adica de obicei imi iau
masina noua, dar asta a fost o ocazie, nu se pune
-
Pentru a evita problemele psihologice cu “used”,
americanii au inventat un termen nou : pre-owned
vehicle. Cum ar veni: nu ca n-ar fi noua, dar e “pre-avuta”. Poate fostul
proprietar a fost un tampit (un pre-deshtept) si a folosit-o in loc de camera
de oaspeti.
-
Dar brazilienii sunt cei mai originali: au
inventat conceptul de masina semi-noua.
Doar n-o sa renuntam total la placerea lucrului nou doar de dragul realitatii ?
E foarte simplu: iti vinzi semi-rabla, care printr-o
transformare manageriala, devine semi-noua pentru urmatorul client. Asa, omu’
se bucura si el de mirosul de semi-nou ! Da’ nu-i spunem prost, ca suna
peiorativ pentru unii. Este un client semi-inteligent.
Alte exemple de marketing Brazilian:
Fereastra unde a aparut Michael Jackson !!! Dai doi lei si apari si tu ! |
Buticuri pe Broduei |
Competitie - voi de la cine ati cumpara un garoto ? |
No comments:
Post a Comment