Friday, November 6, 2009

Return of the cabbage people


Am petrecut primele zile iscodind in aceasta tzara de poveste, si am reusit sa intru in cetatea Manatan, unde se pare ca se ascunde balaurul Eugen. Am si aflat mai multe lucruri despre priza financiara, de fapt se pare ca a fost iscata (iscated) de un grup de camatari. Mi-a zis un negustor ca de fapt camatarii sunt cei care nu prea stau in banca lor, si din cauza asta si bancile s-au stricat. Asta e explicatia pe scurt, in realitate e mult mai simplu.



Umbla vorba prin targu York ca camatarii au imprumutat prea multi galbeni (care aici se zic yellows) de la visteria lui Bou Imparat, si au imprumutat la toti iobagii nevrednici (nevrednicks) sa-si faca bordeie de lux prin cartier. Auzi prostie, sa imprumuti bani la slujitori !!! Dupa aia, au luat datoriile de la cei mai netrebnici, le-au amestecat cu CDO-uri (Collateralized Debt Obligations) si le-au vindut la niste mosieri ca fiind ciozvarte de caprioara, halci de foie gras, butoae de icre negre. Mai departe nu stiu exact, ca a venit un prasnel sa ma cheme la un ospatz de-i zice “chefitiria”.



Am dat de omul nostru de legatura, care e si el iscoada free-lance in cetatea Manatan de ceva timp. Ne-am bagat amandoi slujitori la unul dintre cei mai falnici camatari de aici. El a fost baiat la curtea unui camatar mondial in perioada lui de slugarnicie, si stie multe tunele si modele de forecasting tainice. Ceilalti slujnici sunt chinezi cu ochii cusuti in graba pe vapor, precum si harapi si alti venetici colorati care seamana mult cu Gutza “The Reloaded” sau cu Vali the Tornado, doar ca sunt imbracati in costum popular american de sluga (cu itzari Gica Armani, bracinars, veston de postav si cravata cu dungi). Nu au bani (si nici valoare) ca Gutza pentru tricouri inscriptionate cu burta, blugi cu fundul plat si gingia de sus la vedere (cea de jos, la termen).



Nu intelegeam ce sunt puzderia asta de oameni care furniceste prin cetate... se pare ca ar fi aproape toti slugi (the puzdery of slugs). Iobagi n-am prea vazut, perceptori de unde, postelnici ioc, pircalabi nici atita, ispravnici zero, ce sa mai zic de vatafi... Am incercat sa caut un vataf in toata cetatea – cred ca am intrebat citeva zeci de nemernici (“Yo ! what’s up slug, where’s the tough?”). Se uitau la mine cu ochi de copil.



Totusi, se pare ca nu le place sa-i numesti slug, prefera sa li se zica “Employee of the month”. Tot incerc sa le zic sa-j bage mintile in cap iobage, ca nu e nimic jignitor daca-I zici “Bai sluga, unde-ai pus World Trade Center ?” Nu pot nici eu sa le dau mura-n gura (blackberry in the mouth).



Am pictat cu mana mea cetatea cind se crapa de daylight savings time.



Deocamdata atat. De acum voi trimite mesajele si prin adjudantul http://fredabuzescu.blogspot.com/

Daca aveti prieteni pasionati de spionaj sau iscodire, puteti sa-i forvardati acolo ca nu va doare clicul.


Cu fala,


Freda

1 comment:

  1. clicul nu doare,
    sacura-i in floare,
    abuzescu vrea cicoare,
    stop

    pe de alta parte (on the other hand side),
    calare,
    coboara din zare,
    pe un cal nazdra'VAN,
    cu al tzarii yatagan,
    Zimbru!
    stop
    _-_-_-_-
    io de cand nu te-am vazut,
    dou jones a tot crescut,
    criza-n lume,
    trist afara,
    X

    din tzara cu fala & bashescu,
    semnez cu plecaciuni
    paraskiv (kutiurie la moda)

    ReplyDelete